The Influence of Word of Mouth Communication and Social Media Promotion on the Decision to Choose Bank Syariah Indonesia Savings Products at the Sidoarjo Jenggolo Branch
Pengaruh Komunikasi Word of Mouth dan Promosi Media Sosial Terhadap Keputusan Memilih Produk Tabungan Bank Syariah Indonesia di Cabang Sidoarjo
Abstract
The aim of this research is to look at the influence of Word of Mouth communication and social media promotion on the decision to choose Bank Syariah Indonesia savings products at the Sidoarjo Jenggolo branch. The quantitative research method is the questionnaire data collection technique. The analysis technique used is Multiple Linear Regression analysis using the SPSS calculation application. The results of this research show that there is an influence of Word of Mouth communication and social media promotion in the decision to choose Bank Syariah Indonesia savings products at the Sidoarjo Branch with an R value of 0.932, which is included in the very strong influence category, and the contribution of these two variables is 86.6%. It is hoped that in this research BSI will improve good relationships with customers and for further research we can examine the role of public relations in improving BSI on social media.
References
Faradiba. (2020). Penggunaan Aplikasi Spss Untuk Analisis Statistika Program. SEJ (School Education Journal, 10(1), 65–73.
Hanna, A. N., Mcdonald, J. S., Miller, C. H., & Couri, D. (1989). Pretreatment with paracetamol inhibits metabolism of enflurane in rats. British Journal of Anaesthesia, 62(4), 429–433. https://doi.org/10.1093/bja/62.4.429
Ismail. (2020). Jurnal Unikom. 24–25. https://elibrary.unikom.ac.id/id/eprint/4489/8/UNIKOM_21216029_Rukmana Wijaya Ismail_(9)BAB II.pdf
Joesyiana, K. (2018). Pengaruh Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Media Online Shop Shopee Di Pekabaru (Survey pada Mahasiswa Semester VII Jurusan Pendidikan Akuntansi Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Islam Riau). Jurnal Valuta, Vol. 4(1), 71–85.
Lara. (2022).
Manajemen, P. S., Ilmu, F., Dan, S., & Batam, Universitas Putera, Sintia Yonita, 2023. (2023). Pengaruh Inovasi Produk Dan Word of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Pada Coffeshop Amati Tembesi. Pengaruh Inovasi Produk Dan Word of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Pada Coffeshop Amati Tembesi. http://repository.upbatam.ac.id/2922/1/Cover s.d bab III.pdf
Masalah, A. L. B. (2015). Bab I Pendahuluan
Maulidya, I. (2023). IMPLEMENTASI DIGITAL BANKING DAN DAMPAKNYA BAGI NASABAH ( Studi Kasus Pada Bank Syariah Indonesia Kantor Cabang Pembantu Pasuruan Sudirman 1 ) Oleh : UNIVERSITAS ISLAM NEGERI FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS ISLAM FEBRUARI 2023 IMPLEMENTASI DIGITAL BANKING DAN.
Muzdalipah, M. M., & Mahmudi, M. (2023). Digitalisasi
Perbankan Syariah : Penggunaan Bsi Mobile Di Era Generasi Milenial Di Kota Yogyakarta. Equilibrium : Jurnal Ilmiah Ekonomi, Manajemen Dan Akuntansi, 12(1), 12. https://doi.org/10.35906/equili.v12i1.1241
Nurul Azizah Aunillah Devy, K. F. (2022). Pengaruh Promosi dan Kualitas Layanan terhadap Keputusan Nasabah Menggunakan Layanan BSI Mobile pada Bank Syariah Indonesia KC Surabaya Dipenogoro. Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi Dan Manajemen (JIKEM), 1(1), 2.
Oktaviani, M. A., & Notobroto, H. B. (2014). (2020). Perbandingan tingkat konsistensi normalitas distribusi metode kolmogorov-smirnov, lilliefors, shapiro-wilk, dan skewness-kurtosis. Jurnal Biometrika dan kependudukan, 3(2), 127-135. Jurnal Biometrika Kependudukan, 3(2), 1–23.
Santi, M. (2015). View of Bank Konvensional dan Bank Syariah, STAI Muhammadiyah Tulungagung, pages 1-21, jurnal,. Bank Konvensional Dan Bank Syariah, 02, Nomor, 1–21. tulungagung.ac.id/index.php/eksyar/article/view/66/68
Sudariana, & Yoedani. (2022). Analisis Statistik Regresi Linier Berganda. Seniman Transaction, 2(2), 1–11.
Suliyanto. (2011). Uji Asumsi Klasik Normalitas. Ekonometrika Terapan : Teori & Aplikasi Dengan SPSS, 1, 69.
Widhiarso, W. (2001). Membaca Angka pada SPSS: Babak I Reliabilitas dan Seleksi item. 1–34.
Widi, R. (2011). Uji Validitas dan Reliabilitas Dalam Penelitian Epidemiologi Kedokteran Gigi. Stomatognatic (J.K.G. Unej), 8(1), 27–34.
Yolanda, Y., & Jamaludin, N. (2021). Analisis Penggunaan Media Sosial Instagram dalam mendorong Minat Beli Produk BSI Kantor Cabang BSD Pasar Modern. El-Ujrah: Journal of Islamic Banking and Finance, 1(2), 1–14. http://ejournal.uca.ac.id/index.php/elujrah/article/view/127%0Ahttps://ejournal.uca.ac.id/index.php/elujrah/article/download/127/125

Copyright (c) 2025 Oktaviani Pertiwi , Ainur Rochmaniah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.